onsdag 23 maj 2012

Variation

Hedda har tjatat sig till att få ha två tofsar i håret idag. Hon är mycket nöjd med att det får henne att se lite äldre ut.
- Ja asså om jag lyckas dölja att jag inte kan sitta upp än och så där, så tror nog folk att jag är minst åtta månader nu, myser Hedda.
Eftersom mamman aldrig fick nåt smink-/ frisyrhuvud när hon var liten (det var min högsta önskan ganska länge) så tycker hon att det passar ypperligt att få utlopp för det uppdämda behovet att göra frisyrer på Hedda. Det är Guds sätt att gottgöra mamman.


2 kommentarer:

  1. Fiiinaaa Hedda!

    Ska din stackars mor ha dåligt samvete tycker du för att du inte fick ett "dockfrisyrhuvud" på det radikala 70-talet?? Du kan få ett nu om du vill?

    SvaraRadera
  2. Det var nog 80-tal då OM JAG FÅR BE. Jag behöver inget längre, har Hedda och sminkar mig själv, men tack. Jag fick ingen trampbil heller. Och inget dockskåp.

    SvaraRadera