onsdag 12 januari 2011

Dagens lärdom: billigt är sämre!


Vi har köpt en potta. Det ska man tydligen ha. Den kostade 79 kr och är vinglig och ranglig, bara för att jag tyckte att 399 kr var onödigt dyrt. Jag ångrar mig. Ranglighet är inte en särskilt bra egenskap hos ett kärl som man egentligen inte önskar något annat av än att det står stadigt. Fast den dyrare hade nog inte funkat den heller när jag tänker efter. Det är ju inte som att han sitter lika snällt som på bilden mer än fem sekunder i taget. Trodde ni det? Nej. Han sätter pottan på huvudet, trampar i den och viftar runt med den. Helst av allt vill han lyfta på toalocket och kasta ner pottan i toan. Jag tror att det beror på att de en sån toaringspotta på dagis. Han tror nog att den ska vara där. Vi får nog skaffa en sån istället...
Published with Blogger-droid v1.6.4

4 kommentarer:

  1. Vi har en sån toaringsmojäng, eller två, men dom är så små att snaberten gärna hoppar utanför, no good :)

    Det är babybjörn och Claes Ohlsson.

    Bara en liten tanke om du ska ut på shoppingrunda, kanske det finns dom som är längre?

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset. Jag upplevde samma problem med den här billighetspottan. Är babybjörn inte bästigast på marknaden alltså? Den är ju dyrast...

    SvaraRadera
  3. Jag har en nästan ny beige Baby Björn potta. Vill ni ha den? Köpte den med tanke på alla barnbarn. Men vi kan ju ha en "sämre" eftersom den används så sällan??

    SvaraRadera
  4. Tack men ha den kvar där du, det kan ju bara bra att kunna gå på potta hos dig med. Vi skaffar nåt.

    SvaraRadera